Jaki skład wody jest dla nas optymalny? Jaką wodę wybierać do picia na co dzień?

Przy wyborze wody butelkowanej należy uwzględniać indywidualne potrzeby własnego organizmu wynikające ze stanu zdrowia oraz trybu życia. Warto zapoznać się z informacjami podanymi na etykiecie.

Jeżeli woda butelkowana jest nam potrzebna jako stałe źródło wody niezbędnej dla podstawowych funkcji życiowych i utrzymaniu prawidłowego bilansu wodnego (na co dzień) wybieramy wody nisko lub średnio zmineralizowane o zrównoważonym składzie mineralnym np. Icelandic Glacial, Fiji. Dla osób, które powinny ograniczać sól w codziennej diecie zalecane są wody z niską zawartością sodu i chlorków. W okresie intensywnego wysiłku fizycznego lub upałów warto sięgać po wodę o wyższej zawartości składników mineralnych np. VCH Barcelona. Szczególnie jeśli przez upał i spowodowany nim brak apetytu ograniczamy spożywanie posiłków i do tego bardzo się pocimy. Osobom z dolegliwościami żołądkowymi (nadkwaśność) poleca się wody ze znaczną zawartością wodorowęglanów i sodu. Dla uregulowania perystaltyki jelit można wybierać wody ze znaczną zawartością siarczanów oraz magnezu. Systematyczne picie wód ze znaczną zawartością wapnia czy magnezu w ilościach 0,5-1 litra dziennie poprawi bilans tych pierwiastków w naszym organizmie.
Warto wybierać wodę, która odpowiada naszym preferencjom smakowym, aby jej picie nie tylko służyło naszemu zdrowiu, ale było po prostu przyjemnością.