Opakowania wód to male dzieła sztuki. Butelki wody coraz częściej zachwycają oszczędnym designem, ciekawym kształtem i precyzyjnym wykonaniem.
Design i innowacyjne rozwiązania w dziedzinie opakowań, to coraz częściej sposób na wyróżnienie produktu oraz nadanie marce indywidualnego, oryginalnego wizerunku. Dlatego właśnie producenci dbają o nowatorskie rozwiązania, nadające produktowi wyjątkowy wygląd. Opakowanie wysyła wyraźny sygnał o wizerunku produktu i jego pozycji na rynku. W opakowaniach zawarte są ukryte przesłania dotyczące zarówno produktu, jak i marki, stąd starania firm i prace nad stworzeniem oryginalnych wyrobów.

Voss
Voss to norweska woda pochodząca z artezyjskiego źródła. Butelka ma oryginalny, podłużny, walcowaty kształt  z dopasowaną, szeroką nakrętką. Nazwa zajmuje całą wysokość butelki. Całość stanowi synonim prostoty i elegancji. Zaprojektował ją Neil Kraft, były dyrektor kreatywny domu mody Calvin Klein.


Svalbardi
Svalbardi to woda, która pochodzi z roztopionych gór lodowych z archipelagu wysp położonego 1000 km od Północnego Koła Biegunowego. Butelka odzwierciedla pochodzenie wody Svalbarði. Najwyższa jakość szkła wyraża przejrzystość starożytnego lodu. Czyste linie nawiązują do współczesnej roli naukowej Svalbardu. Niebiesko-zielona opaska symbolizuje lodowiec, gdzie starożytny lód przemienia się w górę lodową. Butelki produkowane są w Czechach przez SKLÁRNY Moraw, 200-letniego producenta szkła.

Ty Nant

Walijska marka wód mineralnych; po polsku Ty Nant oznacza „Dom nad potokiem”. Kształt butelki charakteryzuje się klasyczną formą i przypomina butelki szampana czy burgunda. Płynne linie i elegancja stały się znakiem rozpoznawczym marki i międzynarodową ikoną stylu. Być może najbardziej rewolucyjnym aspektem wody Ty Nant niegazowanej jest kolor butelki. Firma nadając jej taką barwę złamała konwencję, ponieważ w wiktoriańskiej Anglii kolor kobaltowy używany był do oznaczenia trucizny. Woda Ty Nant zmieniła to zestawiając czystą, orzeźwiającą wodę z niebieską butelką. Dziś najbardziej ekskluzywne hotele i restauracje zaopatrują się w wodę Ty Nant. Butelka oprócz ciekawego koloru posiada linię nawiązująca do klasycznych alkoholi. Opakowanie wody było wielokrotnie nagradzane.

Acqua di Cristallo „Tributo a Modigliani

To najdroższa woda świata. Butelka 0,75 l została sprzedana za 60 tys. dol. i głównie chodziło właśnie o butelkę – wykonaną z 24-karatowego złota, inspirowaną sztuką Modiglianiego, a stworzoną przez Fernanda Altamiranę (tego samego, który wcześniej zaprojektował najdroższą butelkę koniaku – Dudogon Heritage Henry IV). Zawartość to mieszanina najczystszych wód świata, od Fidżi po Islandię, dodatkowo jeszcze infuzowana złotem. Można kupić także uboższą wersję, w butelce pokrytej zaledwie szlachetnym kruszcem.


Fine

Japońska marka wody mineralnej stawiająca na jakość, design, smak i ekskluzywność. W 2005 roku firma zwróciła się do projektanta Karim Rashid, z prośbą o stworzenie wersji limitowanej i tak, po 2 latach, powstała nowa butelka – o smukłej linii, z szeroką, dopasowaną do kształtu nakrętką.


Evian

Popularna, dosyć zwyczajna francuska marka wód mineralnych (od 1970 roku zajmująca się tym lokalna spółka należy do koncernu Danone) zazwyczaj sprzedająca wodę w plastikowych lub szklanych opakowaniach. Posiada jednak bardzo bogatą i niezwykłą kolekcję limitowanych edycji butelek swojej wody zaprojektowaną przez światowej sławy projektantów. Poniżej opakowania, butelki zaprojektowane przez m.in. Issey Miyake (2011), Paul Smith (2010), Jean Paul Gaultier and Christian Lacroix (2009, 2008)

 

 

Bling H20

Jest to woda źródlana pochodząca z USA. Twórcą marki jest producent filmowy Kevin G. Boyd. Butelki blingH20 są ręcznie inkrustowane kryształami Svarovskiego i zapewne dzięki temu zyskały popularność wśród amerykańskich celebrytów m.in Paris Hilton.